Shit!

Asså shit nu blev det sådär långt mellan inläggen igen. Vilket är tråkigt, men jag måste försöka ta mig lite tid och blogga lite mer. Igår hade jag verkligen en Kapten dag. Jag kände dirket när jag vaknade att denna dag kommer vara lite halvjobbig. Så jag bara var som vanligt o.s.v. Efter skolan rafsade jag ihop lite saker och fick skjuts av Hannas mamma till Elsa. När jag hämtade henne ur boxen var hon jättesnäll och glad och nästan exakt som Kapten var ibland. Vilket kändes lite extrajobbigt på en sån här dag. Men allt gick bra och passet gick långt över förväntan. Så fin och välarbetad har hon nog aldrig någonsin varit när jag ridit. Om du läser detta Matilda så vill jag att du ska veta att du gör ett så bra jobb med henne och hon blir bara duktigare och duktigare för var gång jag är där. Även om det var mycket folk så var hon värd milojersmiljoner! Övergångarna från trav-skritt och skritt-trav var jättefina och hon var super fin hela passet. Ska nog prova att rida på hack nästa vecka och jag tror att det kommer bli jättebra det också. Idag red vi lektion på ridskolan. Det var jättekul (faktiskt), vi fick välja och jag var ganska sen med att välja så jag fick bara ta nån som var kvar och då blev det Isak. Jag trodde att det skulle gå bajs men det gick faktiskt jättebra. Han var så fin att Anna-Lena till och med sa att hon aldrig nånsin hade sett han gå finare än så sen hon började jobba i stallet. Vilket var jättekul att höra. Jobba skänkelvikningar på hörnlinjen, och lite galoppfattningar. Han var asduktig och gjorde nästan exakt vad jag sa åt honom. Inte allt såklart men nästan och han va lyhörd med öronen spikade frammåt hela passet i princip så han verkade trivas med det vi åstadkom iallafall, och det är ju kul när både häst och ryttare är nöjda med arbetet. Imorgon kommer ett inlägg om mig lite uppdaterat sådär! xD

Hoppas på att kunna vara med Carro nån dag snart igen också, saknar henne! <3<3 Favvocarro!!!

Lämna en kommentar