Hästarna

I tisdags red jag ju Elsa som vanligt. Jag hade tänkt att rida ut men hittade ingen som kunde rida ut med mig… så jag skrittade fram på en liten tur och sen gick jag in  ridhuset och red dressyr. Jag hade tänkt att rida med gummisnodden men hittade den inte så det blev inte så. Red lite små korta skänkelvikningsbitar och galoppfattningar. När jag var klar gick jag ut på planen och skrittade av. Det var mysigt och hon var duktig. Nästa vecka ska jag skaffa mig nått sällskap och ta mig ut på en tur xD Annars måste jag iallafall våga mig ut själv nån stans.

Igår hade vi lektion på ridskolan också. Jag hade förberett mig på vad som än skulle hända och börjat tänka på m jag skulle behöva driva benen av mig eller inte. Så går jag och kolar istan och ser till min förvåning att jag ska rida Caddy. Jag bah, åh kul! Jag hade trott att det typ skulle bli MonAmie eller nåt sånt men det blev ju något helt annat. Så jag red Caddy jättekul. Vi jobbade med skänkelvikniingar och galoppfattningar från skänkelvikning. Det var kul med en ny häst och en ganska rolig övning för engångsskull och ju längre lektionen gick desto finare blev han. På avtravningen var han jättefin. Hoppas på samma ponny nästa vecka också. Helst skulle jag vilja ha han på hoppningen också men det är nog alldeles för mycket att begära.

Lämna en kommentar