JAG!

Idag blir det ett inlägg om mig! Kanske låter lite själviskt men det är för att ni ska få en bättre blick över vem jag är. Kör som om det skulle vara en ny blogg så jag tar allt xD

Hej och välkommen till min blogg! Jag är en tjej som heter Jenny och är 13 år. Jag har en medryttarponny som heter Elsa. Hon är ett brunt c-ponny sto f.2005. Hon är en blandning mellan gotlandsruss och new forest. Hon är 135cm i manken och hon är väldigt pigg om hon känner för det. Men när hon vill kan hon även vara jättelångsam/trög. Men oftast är hon alldeles lagom!
Sen har jag en ¨medryttarponny¨ på rödön också. Han är en shetlandsponny men jag och Hanna tror att han har welsh mountain i sig också. Han är svart på vintern men brun på sommaren. I somras var han verkligen i toppform och vi hoppade oxrar på 95 och räcken på 100. Han själv är bara 110 i manken. Utan honom skulle jag nog inte vara den jag är idag inom ridningen. Han har lärt mig så ortoligt mycket och det är med sorg jag och Hanna nu ska minska på vårat ridande på honom då vi är på tok för stora för honom. Men någon promenadridning nån gång ibland klarar han! Sen är det även en gullig minishettis hos honom. Han heter Simba och är en fux med ljus man och svans. Han är sjukt grym i dressyren men även i hoppning. Han har hoppat 85 cm på töm vilket enligt passet är 2 cm högre än honom själv. Och inom dressyren har han gått några få steg i piaff och även flyttat skänkelvikningar och gjort ett byte. Allt detta är på töm.
Sen rider jag på ridskola också. Där rider jag i en ganska så dålig grupp som jag ska byta ifrån så fort jag får en plats i nån annan. Jag rider på onsdagar 16.00 och min favorit ponny där är Liv. Hon är också ett brunt c-ponny sto, fast hon är 136cm i manken (tror jag). Hon älskar att hoppa och blir lätt lite pigg vid hoppningen men det är bara kul. Tillsammans har vi startat pay’n jump på 60 två gånger och en 70. Snart ska vi hoppa 70 igen. Utan henne skulle jag inte vilja gå till ridskolan längre. Eftersom att min förre favorit ponny Kapten dog i somras. Pga hans onda ben så vilar han och bästa kompisen Dr.Albin uppe i trapalanda. Albin dog i kolik dan innan Kapten:(:(:(
Hemma bor jag i ett blått hus i utkanten av östersund med min familj. Min mamma heter Annelie, min pappa heter Jesper, min lillebror heter Isak och min lillasyster heter Ida. Vi har en kanin som heter Fluffy och är snart 3 år. Sen har vi även tre möss som är ca 5 månader gamla skulle jag tro. Det är tre små flickor som heter Flinga, Muffin och Flash. Vi bor i en blå villa med en ganska stor trädgård.

Ja, det var väl lite om mig! Hoppas ni gillade detta inlägg så kommer det ett nytt på onsdag om alla hästar jag varit hos:)

Lämna en kommentar